REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
§1 Postanowienia ogólne
§2 Definicje
§3 Wymagania techniczne
§4 Konsultacje online
§5 Składanie i realizacja zamówień
§6 Przedsprzedaż, ceny i formy płatności
§7 Sposoby i termin dostawy
§8 Usługi świadczone drogą elektroniczną
§9 Reklamacje
§10 Odstąpienie od umowy przez konsumenta
§11 Postanowienia dotyczące przedsiębiorców
§12 Postanowienia dotyczące przedsiębiorców na prawach konsumenta
§13 Własność intelektualna, licencje, prawa autorskie
§14 Dane osobowe i pliki cookies
§15 Weryfikacja opinii w sklepie internetowym
§16 Pozasądowe sposoby
rozpatrywania sporów i dochodzenia roszczeń przez konsumenta
§17 Postanowienia końcowe
§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Sklep internetowy jest dostępny w domenie www.SpokojneMomenty.pl i
prowadzony jest przez Sprzedawcę.
2. W przypadku reklamacji złożonego Zamówienia należy kontaktować się ze
Sprzedawcą kontaktując się drogą elektroniczną pod adresem e-mail: kontakt@manufakturaporzadku.pl
lub telefonicznie na numer telefonu: +48 606 659 085.
3. Zasady korzystania oraz składania Zamówień, zawierania Umów Sprzedaży
Produktów oraz dokonywania reklamacji w ramach Sklepu określa niniejszy Regulamin.
4. Sprzedawca udostępnia nieodpłatnie Klientowi Regulamin przed rozpoczęciem
korzystania ze Sklepu internetowego. Klient może utrwalić treść Regulaminu w
dogodny dla siebie sposób np. poprzez wydruk.
5. Warunkiem skorzystania ze Sklepu oraz zawarcia Umowy Sprzedaży jest
akceptacja postanowień niniejszego Regulaminu. Klient poprzez jego akceptację
wyraża zgodę na wszystkie postanowienia i zobowiązuje się ich przestrzegać.
6. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają
należny podatek VAT).
7. Informacje o Produktach podane na stronach internetowych Sklepu, w
szczególności ich opisy, parametry techniczne oraz ceny, nie stanowią oferty w
rozumieniu Kodeksu cywilnego.
8. W ramach korzystania ze Sklepu zabrania się dostarczania informacji o
charakterze bezprawnym oraz w szczególności zabrania się:
a) rozsyłania i umieszczania w ramach Sklepu spamu,
b) dostarczania i przekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa.
9. Nakazuje się:
a) korzystanie ze Sklepu w sposób zgodny z Regulaminem oraz przepisami prawa,
b) korzystanie ze Sklepu w sposób niezakłócający jego funkcjonowanie,
c) korzystanie z wszelkich treści zamieszczonych na podstronach internetowych
Sklepu wyłącznie w celu osobistego użytku, zgodnie z udzieloną licencją (jeśli
taka została udzielona).
10. Klient nie może dokonać zakupu anonimowo ani pod pseudonimem lub używając
niepoprawnych danych osobowych.
§2 DEFINICJE
Pojęcia użyte w Regulaminie oznaczają:
1. Sprzedawca – Agnieszka Krawczuk prowadząca działalność gospodarczą
pod firmą QM System Agnieszka Krawczuk, pod adresem ul.
Poziomkowa 16, 32-085 Giebułtów, NIP: 576 153 05 47 zgodnie z dokumentem
wygenerowanym z systemu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej.
2. Klient lub Użytkownik – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka
organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają
zdolność prawną, składająca Zamówienie w ramach Sklepu i dokonująca zakupów za
pośrednictwem Sklepu.
3. Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach
Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością
gospodarczą lub zawodową.
4. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – Przedsiębiorca dokonujący
zamówienia Produktów związanych z prowadzoną przez niego działalnością
gospodarczą, ale nie mających dla przedsiębiorcy charakteru zawodowego, zgodnie
z art. 38 a ustawy o prawach konsumenta oraz art. 385(5), art. 556(4), art. 556(5)
i art. 576(5) Kodeksu cywilnego.
5. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka
organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność
prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta
ze Sklepu.
6. Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu.
7. Sklep Internetowy lub Sklep – sklep internetowy dostępny pod adresem www.manufakturaporzadku.pl za
pośrednictwem, którego Klient może dokonywać Zamówień i zakupów określonych
Produktów.
8. Produkt – dostępna w Sklepie Treść cyfrowa lub Towar. dostarczane
przez Sprzedawcę na rzecz Klienta na podstawie Umowy, zawartej
z wykorzystaniem funkcjonalności Sklepu. Produkty są sprzedawane
odpłatnie, chyba że wyraźnie zastrzeżono inaczej.
9. Konsultacja – konsultacja przeprowadzona z Klientem za pośrednictwem
telefonu lub online.
10. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawarta pomiędzy
Sprzedawcą a Klientem za pośrednictwem Sklepu Spokojne Momenty.
11. Zamówienie – czynność, oświadczenie woli Klienta zmierzające
bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą i spełnienia
świadczenia na rzecz Klienta, na warunkach wskazanych w niniejszym Regulaminie.
12. Formularz zamówienia – formularz Sklepu, za pomocą którego, Klient
może złożyć Zamówienie i zrealizować Umowę Sprzedaży.
13. Umowa zawarta na odległość– umowa zawarta z Klientem w ramach
Sklepu, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem
jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili
zawarcia umowy włącznie.
14. Operator płatności – Przelewy24 – spółka Dialcom24 Sp. z o.o. z
siedzibą w Poznaniu (ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań) wpisana do Rejestru
Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000306513,
identyfikująca się numerem NIP: 7811733852.
15. Dowód zapłaty – faktura lub paragon wystawione zgodnie z Ustawą o
podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku i innymi stosownymi
przepisami prawa.
16. Płatność – wpłata na konto Sprzedawcy za pośrednictwem dostępnych w
Sklepie sposobów płatności internetowych.
17. System – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i
oprogramowania, zapewniający przetwarzanie, przechowywanie, wysyłanie i odbieranie
danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą Internetu.
18. Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, poza dniami
ustawowo wolnymi od pracy.
19. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o
prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 poz. 827 ze zm.), dalej jako Ustawa.
20. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku (Dz.U. 1964, Nr
16, poz. 93 ze zm.), dalej jako Kodeks cywilny.
21. RODO – -Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady EU 2016/679 z
dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych).
22. Ustawa o ochronie danych osobowych – ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o
ochronie danych osobowych (Dz. U. 2018, poz. 1000 z późn. zm.).
23. Ustawa Prawo telekomunikacyjne – ustawa z dnia 16 lipca 2004 r.
Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. 2004 Nr 171 poz. 1800 z późn. zm.).
24. Newsletter – elektroniczna
usługa dystrybucyjna świadczona przez Sprzedawcę za pośrednictwem poczty
elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej
Użytkownikom bezpłatne i automatyczne otrzymywanie cyklicznych treści kolejnych
edycji maila zawierającego informacje o ofertach, nowościach i promocjach w
Sklepie internetowym.
25. Treść cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci
cyfrowej.
26. Usługa cyfrowa – usługa
pozwalająca Konsumentowi na: (a) wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub
dostęp do danych w postaci cyfrowej, (b) wspólne korzystanie z danych w postaci
cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez konsumenta lub innych
użytkowników tej usługi, (c) inne formy interakcji za pomocą danych w postaci
cyfrowej.
27. Towar – dostępna w Sklepie
rzecz ruchoma, oferowana do sprzedaży w określonej objętości lub ilości.
§3 MINIMALNE WYMAGANIA
TECHNICZNE
1. Klient może korzystać z udostępnionych funkcji sklepu internetowego w sposób
zgodny z Regulaminem i obowiązującymi przepisami oraz w sposób niezakłócający
funkcjonowania Sklepu internetowego oraz innych Klientów.
2. Do skorzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu i składania
zamówień potrzebne są:
a) dostęp do Internetu z odpowiedniego urządzenia mającego taką funkcję,
b) odpowiednio skonfigurowana i aktualna wersja przeglądarki internetowej
obsługująca pliki cookies,
c) aktywne i odpowiednio skonfigurowane konto poczty e-mail.
3. Sprzedawca zapewnia środki techniczne służące zapobieganiu pozyskiwania,
modyfikacji lub zniekształcenia danych osobowych i informacji przez Klientów
oraz przez nieuprawnione osoby trzecie.
4. Sprzedawca podejmuje odpowiednie działania w celu zapewnienia prawidłowego
funkcjonowania Sklepu.
§4 KONSULTACJE ONLINE
1. Konsultacje online są usługą w rozumieniu art. 38 pkt 1 o prawach
konsumenta.
2. Sprzedawca w swojej ofercie
posiada możliwość przeprowadzenia konsultacji:
a) telefonicznie,
b) mailowa.
3. Konsultacje są udzielane na podstawie przesłanych przez Klienta drogą elektroniczną
informacji na adres mailowy Sprzedawcy: kontakt@manufakturaporzadku.pl.
4. Cena Konsultacji, jej zakres oraz termin ustalane są indywidualnie i
potwierdzane przez Sprzedawcę w wiadomości e-mail wysłanej do Klienta. Klient
przesyła Sprzedawcy wiadomość e-mail z akceptacją przesłanych ustaleń, co jest
równoznaczne z zawarciem umowy.
5. Przed odbyciem konsultacji Sprzedawca
przeprowadza wywiad z Klientem, drogą elektroniczną lub telefoniczną. Ponadto, Klient
powinien przesłać opis problemu będącego przedmiotem konsultacji minimum na 72
godziny przed terminem konsultacji.
6. Konsultacje są realizowane w terminie ustalonym przez strony Umowy, nie
później niż 30 dni roboczych od przesłania przez Klienta wiadomości e-mail z
opisem problemu.
7. Konsultacja odbywa się poprzez nawiązanie połączenia telefonicznego,
połączenia internetowego lub przesłania wiadomości e-mail do Klienta, w
zależności od indywidualnych ustaleń.
§5 SKŁADANIE I REALIZACJA
ZAMÓWIEŃ
1. Sprzedawca prowadzi sprzedaż Produktów oferowanych w Sklepie, do których
dostęp możliwy jest po dokonaniu zakupu podejmując kolejne kroki zgodnie z
informacjami wyświetlanymi na stronach Sklepu.
2. Do skutecznego dokonania
zakupu nie jest konieczne założenie Konta klienta. Wówczas zakup dokonywany jest
jako „Gość”.
3. Klient ma możliwość
wpisania kodu rabatowego, jeśli taki posiada. Następnie, po wpisaniu kodu
rabatowego i kliknięciu w przycisk „Zastosuj rabat” cena odpowiednio ulegnie
modyfikacji.
4. Celem złożenia Zamówienia konieczne jest podanie przez Klienta w
formularzach wskazanych danych, w zależności od wybranej opcji (osoba
fizyczna/firma):
a) imienia i nazwiska,
b) kraju/regionu,
c) adresu (ulica, numer budynku/numer lokalu, kod pocztowy, miasto),
d) numer telefonu,
e) adresu e-mail,
f) nazwy firmy (opcjonalnie),
g) NIP firmy (opcjonalnie),
h) wpisania dodatkowych informacji (opcjonalnie),
i) akceptacji Regulaminu poprzez zaznaczenia okienka oznaczonego jako
„Przeczytałem/am i akceptuję regulamin oraz politykę prywatności”. Akceptacja
jest niezbędna do dokonania i sfinalizowania Zamówienia.
j) wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu wysłania
newslettera (opcjonalnie),
k) wyrażenie zgody na wykonanie zamówienia przez Sklep poprzez kliknięcie
przycisku „Kupuję i płacę”, który wskazuje na konieczność zapłaty za
zamówienie.
5. Dane obowiązkowe do wpisania oznaczone są gwiazdką (*).
6. W procesie składania Zamówienia Klient zobowiązany jest także dokonać wyboru
formy płatności za zamówione Produkty, z obecnie dostępnych w Sklepie.
7. Klient dokonując kliknięcia w przycisk „Kupuję i płacę”, ma świadomość, iż
zawarcie umowy związane jest z obowiązkiem uiszczenia należnej Sprzedawcy
zapłaty.
8. Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli Klienta zawarcia
ze Sprzedawcą Umowy Sprzedaży, zgodnie z treścią niniejszego regulaminu.
9. Klient dokonuje zapłaty poprzez wybór jednej z formy płatności, dostępnej w
Sklepie, a następnie dokonuje zapłaty.
10. Fakt dokonania zakupu potwierdzony jest e-mailem wysłanym na adres mailowy
podany przez Klienta w formularzu Zamówienia.
11. Umowę Sprzedaży traktuje się jako zawartą z chwilą otrzymania przez Klienta
wiadomości e-mail, o której mowa w ust. 10 niniejszego paragrafu.
12. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do nierealizowania Zamówienia w przypadku:
a) nieprawidłowego lub niekompletnego wypełnienia formularza Zamówienia (brak
wszystkich danych potrzebnych do realizacji Zamówienia),
b) nieotrzymania wpłaty w terminie 3 dni od złożenia Zamówienia (w przypadku
wyboru opcji płatności przelewem).
§6 PRZEDSPRZEDAŻ, CENY I FORMY
PŁATNOŚCI
1. Sprzedawca może prowadzić przedsprzedaż Produktów.
2. Przedsprzedaż umożliwia zamówienie Produktu przed jego premierą w cenie
specjalnej.
3. Przedsprzedażą mogą być objęte wszystkie Produkty, które dopiero ukażą się w
Sklepie.
4. Termin dostępności Produktów objętych przedsprzedażą znajduje się w karcie
Produktu.
5. Przedsprzedaż nie może być łączona z innymi promocjami, chyba że zostało to
inaczej wskazane w opisie oferty przedsprzedaży.
6. Zakupione podczas przedsprzedaży Produkty są realizowane w kolejności
dokonanych Zamówień i zgodnie z opisem oferty.
7. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen Produktów przedstawianych
w Sklepie, wprowadzania nowych Produktów, wycofywania Produktów, przeprowadzania
promocji i dawania rabatów, a także czasowego oferowania Produktów
nieodpłatnych. Powyższe uprawnienie nie ma wpływu na Zamówienia, które zostały
złożone przed datą wejścia w życie którejkolwiek ze zmian. Szczegóły i czas
trwania zawsze zawarte są w opisie danego Produktu.
8. Czas trwania każdej promocji jest ograniczony. Rabaty i promocje nie sumują
się.
9. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Produkty:
a) płatność online za pośrednictwem Operatora płatności.
b) przelewem na rachunek
bankowy Sprzedawcy.
Na przelewie w polu „Tytuł”
Klient wpisuje numer Zamówienia.
10. W przypadku płatności elektronicznych Produkt zostanie wysłany po
otrzymaniu i zaksięgowaniu przelewu na rachunku bankowym Sprzedawcy.
11. Do każdego Zamówienia wystawiana jest faktura (imienna lub na firmę, jeśli
zostały podane dane firmy) w wersji elektronicznej, która zostaje przesłana do
Klienta automatycznie, na co Klient niniejszym wyraża zgodę.
12. Sprzedawca nie stosuje indywidualnego dostosowywaniu ceny na
podstawie zautomatyzowanego podejmowania przez Klientów decyzji.
§7 SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY
1.
Wysyłka Produktów nastąpi do 24 godzin od momentu przyjęcia Zamówienia do
realizacji na adres e-mail, który Klient wskazał w Formularzu Zamówienia z
wyjątkiem Produktów, o których mowa w ust. 2.
2. W przypadku konsultacji czy usług indywidualnych, które Klient zamówił, a
które są dostępne w Sklepie – realizacja usługi nastąpi w terminie
indywidualnie uzgodnionym przez strony, w terminie wskazanym w opisie danego
Produktu albo indywidualnie uzgodnionym drogą mailową.
3. Jeżeli przy zakupie Klient wybiera płatność w formie przedpłaty to
zobowiązuje się do niezwłocznej wpłaty środków na rachunek bankowy Sprzedawcy.
W razie braku wpłaty na rachunek bankowy Sprzedawcy w terminie 3 dni roboczych
od dnia złożenia Zamówienia w Sklepie (z wyłączeniem weekendów, świąt i dni
ustawowo wolnych od pracy), Zamówienie zostaje anulowane.
4. Przyjmuje się, że dzień zapłaty, to dzień uznania rachunku bankowego
Sprzedawcy.
§8 USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ
ELEKTRONICZNĄ
1.
Za pośrednictwem Sklepu Sprzedawca świadczy na rzecz Klienta usługi drogą
elektroniczną.
2. Podstawową usługą świadczoną drogą elektroniczną na rzecz Klienta przez
Sprzedawcę jest umożliwienie Klientowi zawarcia umowy ze Sprzedawcą drogą
elektroniczną. Usługa ta świadczona jest nieodpłatnie, w ramach ceny zapłaconej
z tytułu złożenia Zamówienia.
3. Sprzedawca świadczy również na rzecz Klienta usługę w postaci wysyłki Newslettera,
jeśli Klient wyraził na nią zgodę. Szczegóły dotyczące newslettera opisane są w
Regulaminie Newslettera.
4. W celu zapewnienia
bezpieczeństwa Klientowi i przekazania danych w związku z korzystaniem ze
Sklepu, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne służące
zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez osoby
nieuprawnione.
5. W wypadku Klientów będących Konsumentami Sprzedawca może wypowiedzieć umowę
o świadczenie usługi elektronicznej lub pozbawić go prawa do składania Zamówień
w każdym czasie z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia, z zachowaniem
praw nabytych przez Klienta przed rozwiązaniem umowy.
6. W wypadku Klientów będących Konsumentami Sprzedawca może wypowiedzieć umowę
o świadczenie usługi elektronicznej lub pozbawić go prawa do składania
Zamówień, ze skutkiem natychmiastowym, z ważnych powodów, w przypadku istotnego
i rażącego naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu, tj. w
szczególności w przypadku, gdy Klient korzysta ze Sklepu w sposób niezgodny z
przepisami prawa lub postanowieniami Regulaminu i niezgodnie z dobrymi
obyczajami oraz przeznaczeniem Sklepu, w sposób uciążliwy dla innych Klientów
oraz dla Sprzedawcy, kopiuje Produkty i Usługi Sprzedawcy lub udostępnia je
podmiotom trzecim bez zgody Sprzedawcy, podaje Sprzedawcy dane niezgodne z
rzeczywistym stanem prawnym, nieprawidłowe, niedokładne lub naruszające prawa
osób trzecich, lub też narusza lub próbuje naruszyć zabezpieczenia techniczne
Sklepu w celu niedozwolonego uzyskania dostępów do jego zasobów.
7. Strony mogą również rozwiązać umowę o świadczenie usług elektronicznych w
drodze porozumienia stron w każdym czasie.
8. Klient może rozwiązań umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym
czasie, z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia lub w trybie
natychmiastowym z ważnych powodów.
9. W przypadku reklamacji w
związku z korzystaniem z nieodpłatnych usług świadczonych drogą elektroniczną
przez Sprzedawcę, Klient może zgłosić ją w formie elektronicznej na wskazany w
niniejszym regulaminie adres e-mail. W zgłoszeniu powinien wskazać opis
zaistniałego problemu oraz pozostałe dane pozwalające na identyfikację
problemu. Może w tym celu skorzystać z formularza załączonego do niniejszego
regulaminu. Sprzedawca niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni
rozpatruje i udziela Klientowi odpowiedzi.
§9 NIEZGODNOŚĆ PRODUKTU Z
UMOWĄ (REKLAMACJE)
1.
Produkty oferowane w Sklepie internetowym są zgodne z umową w rozumieniu art.
43k ust. 1 i 2
7. W przypadku gdy zarówno
wymiana, jak i naprawa Produktu będą niemożliwe albo będą wiązały się z
nadmiernymi kosztami, Sprzedawca będzie mógł odmówić realizacji obu tych żądań.
Wówczas Konsumentowi będą przysługiwało prawo do złożenia oświadczenia o
obniżeniu ceny albo odstąpienia od Umowy.
8. W przypadku Klienta będącego Konsumentem koszty reklamacyjne ponosi
Sprzedawca, w szczególności koszty dostarczenia Produktu do Sprzedawcy, jak i
ponownego odesłania go do Klienta przez Sprzedawcę.
§10 ODSTĄPIENIE OD UMOWY PRZEZ
KONSUMENTA
1. Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od
dnia zawarcia umowy, bez podania przyczyny, z zastrzeżeniem ust. 5 i 6.
2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować
Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego
oświadczenia. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby
Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa
odstąpienia od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
3. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od
otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi
wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt dostawy Produktu.
4. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu
zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na
inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
5. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje
Konsumentowi w następujących przypadkach:
a) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną
zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że
po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od
umowy (szczególnie dotyczy to produktów elektronicznych).
6. Klient akceptując niniejszy Regulamin i składając Zamówienie na Produkt
wyraża zgodę na uzyskanie dostępu do Produktu przed upływem terminu do
odstąpienia od Umowy sprzedaży i jest świadomy, iż w ten sposób traci prawo do
odstąpienia od umowy.
7. W przypadku wystawienia faktury korygującej, faktura zostanie wystawiona
przez Sklep w momencie zwrotu pieniędzy na konto Klienta. Faktura zostanie
wysłana do Klienta drogą elektroniczną na adres e-mail, podany podczas
składania Zamówienia, na co Klient wyraża zgodę. Klient potwierdzi jej
otrzymanie.
§11 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE
PRZEDSIĘBIORCÓW
1. W przypadku sprzedaży Produktu w obrocie między przedsiębiorcami na
podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego strony wyłączają odpowiedzialność
Sklepu z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne.
2. Sprzedawca ma prawo do odstąpienia od umowy zawartej z Klientem niebędącym
Konsumentem bez podania przyczyny, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej
zawarcia, poprzez przesłanie Klientowi oświadczenia, również drogą
elektroniczną na podany przez niego adres e-mail. Nie rodzi to żadnych roszczeń
w stosunku do Sprzedawcy.
3. W stosunku do Klientów będących Przedsiębiorcami, Sprzedawca ma prawo
wskazać i ograniczyć dostępne metody płatności oraz wymagać dokonania
przedpłaty w całości albo części, niezależnie od wybranego przez Przedsiębiorcę
sposobu płatności albo zawarcia umowy sprzedaży.
4. Całkowita odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Przedsiębiorcy (Klienta)
z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy sprzedaży, jest
ograniczona do wysokości zapłaconej ceny Produktu i złożonego Zamówienia, w
przypadku umyślnego wyrządzenia szkody. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności
z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Przedsiębiorcy.
5. Rozstrzyganie ewentualnych sporów pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie
jest konsumentem w rozumieniu art. 22(1) Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane
sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
§12 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE
PRZEDSIĘBIORCÓW NA PRAWACH KONSUMENTA
1. Przedsiębiorcą na prawach konsumenta jest przedsiębiorca, który dokonuje
zakupów w Sklepie, które są związane z prowadzoną przez niego działalnością
gospodarczą, ale nie posiadają dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w
szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej na
podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej, zgodnie z art. 38a ustawy o prawach konsumenta.
2. Przedsiębiorcę takiego będą dotyczyć postanowienia niniejszego regulaminu,
które dotyczą Konsumenta tj. m.in.:
a) Usług świadczonych drogą elektroniczną,
b) Odstąpienia od umowy przez Konsumenta,
c) Reklamacji uregulowanej w ustawie o prawach konsumenta w zakresie
ograniczonym art. 38 a ustawy o prawach konsumenta. 3. Przedsiębiorca na
prawach konsumenta, akceptując niniejszy Regulamin podczas składania Zamówienia,
a następnie korzystając ze swoich uprawnień wymienionych w niniejszych
paragrafie, powinien uzupełnić stosowny formularz reklamacji lub odstąpienia od
umowy, a w szczególności dane potwierdzające okoliczności wskazujące jego
status zgodny z art. 38a ustawy o prawach konsumenta lub przekazać te
informacje w inny sposób.
4. Przedsiębiorca, o którym mowa w ustępie 3 oświadcza w formularzu przesłanym
do Sprzedawcy lub w inny sposób, że zakupiony Produkt, a tym samym zawarta
umowa sprzedaży są bezpośrednio związane z prowadzoną przez niego działalnością
gospodarczą, ale nie posiadają one dla niego charakteru zawodowego,
wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej
na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej, co czyni na dowód tego, że spełnia warunki, aby za takiego
przedsiębiorcę można było go uznać. Formularze stanowią załączniki do
niniejszego Regulaminu.
§13 WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA,
LICENCJA, PRAWA AUTORSKIE
1. Produkty oraz usługi świadczone przez Sprzedawcę i dostępne w Sklepie
Spokojne Momenty, treści, logo, zdjęcia, znaki towarowe, logo Produktów innych
autorów, szata graficzna mogą stanowić utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4
lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, podlegają ochronie
prawnej i stanowią własność intelektualną Sprzedawcy i/lub osób trzecich
będących ich właścicielami/autorami, i które zostały udostępnione jedynie na
użytek Sklepu, co Klient akceptuje poprzez akceptację Regulaminu.
2. W przypadku zamiaru wykorzystania Produktu lub wyżej wymienionych elementów
w sposób sprzeczny ze wskazanym w niniejszym Regulaminie lub ich przeznaczeniem
i funkcjonalnościami, Klient obowiązany jest uzyskać zgodę Sprzedawcy w formie
dokumentowej.
3. Klient wyraża zgodę na umieszczenie jego logotypu w wykazie klientów
Sprzedawcy, udzielając mu tym samym licencji niewyłącznej, nieodpłatnej,
nieograniczonej czasowo i terytorialnie na korzystanie do celów prowadzonej
przez Sprzedawcę działalności na następujących polach eksploatacji: utrwalanie
w zakresie zapisu metodą cyfrową w pamięci komputera i w sieci Internet,
zwielokrotnianie dowolną techniką, rozpowszechnianie w Sklepie, na stronach
Sprzedawcy i w mediach społecznościowych, publiczne wyświetlanie tak, aby każdy
mógł mieć do nich dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym (m.in. w
Internecie), a także publiczne wyświetlanie.
4. Sprzedawca udziela Klientowi licencji niewyłącznej i nieprzenaszalnej, bez
prawa do udzielania sublicencji na korzystanie z przedmiotu umowy/produktu.
Klient w ramach umowy upoważniony jest do korzystania z Produktu jedynie na
własne potrzeby, bez ograniczeń terytorialnych, na następujących polach
eksploatacji:
a) W zakresie zapisu utworu – zapis techniką cyfrową – utrwalenie poprzez
cyfrowe przetwarzanie,
b) Wydruk na własne potrzeby korzystania z materiałów w formacie pdf. i doc.
oraz docx., jeśli wynika to ze specyfiki Produktu i/lub opisu Produktu,
c) Zapis metodą cyfrową, modyfikacje na własne potrzeby w zakresie wskazanym w
odpowiednich instrukcjach lub komentarzach.
5. Licencja, o której mowa w ust. 4 jest ważna przez czas trwania dostępu
Klienta do Produktu. Okres dostępu do danego Produktu, a tym samym czas trwania
licencji wskazywany jest w opisie danego Produktu, a jeśli nie napisano inaczej
zostaje udzielona na 365 dni od dnia Zamówienia. Wynagrodzenie z tytułu
udzielenia licencji zawiera się w zapłacie dokonywanej przez Klienta.
6. Zakazane jest w szczególności, zarówno co do całości Produktu, jak i jego
części, bez wyraźnej zgody Sprzedawcy:
a) udostępnianie i prezentowanie Produktu osobom trzecim,
b) publikowanie Produktu niezależnie od formy publikacji, z wyjątkiem
publikacji dozwolonej w instrukcji lub komentarzach,
c) kopiowanie oraz powielanie na potrzeby inne niż własny użytek.
7. Użytkownik zobowiązuje się dołożyć należytej staranności, aby Produkty nie
zostały ujawnione osobom trzecim.
8. Sprzedawca informuje Klienta, że jakiekolwiek rozpowszechnianie
jakichkolwiek innych treści albo Produktów udostępnionych przez Sprzedawcę
stanowi naruszenie przepisów prawa i może rodzić odpowiedzialność cywilną lub
karną. Sprzedawca może także domagać się stosownego odszkodowania
zadośćuczynienia z tytułu poniesienia strat materialnych lub niematerialnych
zgodnie z obowiązującymi przepisami.
9. Sprzedawca jest uprawniony do okresowej aktualizacji Produktów.
§14 DANE OSOBOWE I PLIKI
COOKIES
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 RODO (czyli Rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony
osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE) oraz
ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych informuję, iż:
1. Administratorem danych osobowych Klienta jest Agnieszka Krawczuk prowadząca
działalność gospodarczą pod firmą QM System Agnieszka Krawczuk, z siedzibą ul.
Poziomkowa 16, 32-085 Giebułtów, NIP: 576 153 05 47 zgodnie z dokumentem
wygenerowanym z systemu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej. Administrator samodzielnie wykonuje zadania Inspektora Ochrony
Danych Osobowych.
2. Kontakt z Administratorem
odbywa się drogą elektroniczną na adres e-mail: kontakt@manufakturaporzadku.pl lub
pisemnie na adres Administratora.
3. Dane osobowe Klienta są przetwarzane w następujących celach i na
następujących podstawach prawnych:
a) realizacji Umowy – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do
zawarcia i/lub wykonania umowy),
b) wystawienia faktury i
spełnienia innych obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego — na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa),
c) realizacji transakcji płatniczych za pośrednictwem operatora płatności
elektronicznych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do
zawarcia i/lub wykonania umowy),
d) rozpatrzenia reklamacji lub ewentualnych roszczeń — na podstawie art. 6 ust.
1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy),
e) ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami — na podstawie art. 6
ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes administratora),
f) kontaktu telefonicznego w sprawach związanych z realizacją usługi — na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania
umowy),
g) przechowywania nieopłaconych zamówień — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f)
RODO (prawnie uzasadniony interes administratora),
h) tworzenia rejestrów i ewidencji związanych z RODO — na podstawie art. 6 ust.
1 lit. c) RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa) oraz art. 6 ust. 1 lit.
f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora),
i) archiwalnym i dowodowym, na potrzeby zabezpieczenia informacji, które mogą służyć
wykazywaniu faktów — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie
uzasadniony interes administratora),
j) wykorzystywania cookies na stronie Sklepu — na podstawie art. 6 ust. 1 lit.
a) RODO (zgoda),
k). w celu marketingu bezpośredniego do Klienta – na podstawie art. 6 ust. 1
lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora),
l) w celu kontaktu mailowego z
wykorzystaniem formularza kontaktu lub bezpośrednio na adres mailowy
Administratora – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO (zgoda wynikająca z zainicjowania kontaktu z
Administratorem).
4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celach związanych
z realizacją Umowy oraz realizacją prawnie uzasadnionych interesów
Administratora. Ich niepodanie spowoduje, że zawarcie i realizacja Umowy będą
niemożliwe.
5. Dane osobowe Klienta będą przetwarzane przez okres realizacji Umowy, a także
przez okres zabezpieczenia ewentualnych roszczeń zgodnie z powszechnie
obowiązującymi przepisami prawnymi. Następnie zostaną usunięte, chyba że Klient
zdecyduje się korzystać z usług Administratora i pozostawi je na innej
podstawie i we wskazanym mu celu.
6. Dane osobowe Klienta będą udostępnianie innym odbiorcom danych, takim, jak
na przykład serwisy świadczące usługi utrzymania systemu informatycznego i
hostingu, dostawca usługi poczty elektronicznej, dostawca usługi newsletter czy
systemu płatności, zleceniobiorcom zaangażowanym w prace sklepu internetowego,
itp.
7. W związku z tym, że Administrator korzysta z zewnętrznych dostawców różnych
usług np. Facebook i jego spółki zależne, Google itp. dane Klienta mogą być
przekazywane do Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA) w związku z ich
przechowywaniem na amerykańskich serwerach.
8. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych, poprawiania, sprostowania,
usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec
przetwarzania, przenoszenia danych, żądania dostępu do danych, wniesienia
skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli
uzna, że przetwarzanie jego danych jest niezgodne z aktualnie obowiązującymi
przepisami prawa w zakresie ochrony danych. Przysługuje mu też prawo do bycia
zapomnianym, jeśli dalsze przetwarzanie nie będzie przewidziane przez aktualnie
obowiązujące przepisy prawa.
9. Klient posiada też prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeżeli
podał swoje dane osobowe na podstawie zgody. Cofnięcie zgody pozostaje bez
wpływu na przetwarzanie danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej
cofnięciem.
10. Dane Klienta nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również
w formie profilowania w rozumieniu RODO.
11. W celu zapewnienia bezpieczeństwa Klientowi i przekazania danych w związku
z korzystaniem ze Sklepu, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne
odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług.
12. Szczegółowe zasady zbierania, przetwarzania, przechowywania danych
osobowych do realizacji zamówień poprzez Sklep, polityka plików cookies zostały
opisane w Polityce prywatności.
§15 PUBLIKOWANIE
I WERYFIKACJA
OPINII W SKLEPIE INTERNETOWYM
2.
Wystawione
przez Klienta opinie są publikowane przez Sprzedawcę w Sklepie i są dostępne
dla wszystkich odwiedzających Sklep.
3.
Sprzedawca publikuje zarówno pozytywne jak i
negatywne, jeśli takie pochodzą od Klientów, którzy dokonali zakupu w Sklepie i
używali Produktu.
4.
Klient powinien formułować opinie w sposób rzetelny,
uczciwy i merytoryczny.
5.
Zakazane jest zamieszczanie opinii:
a)
bez uprzedniego dokonania zakupu w Sklepie;
b)
wypełniających znamiona czynu nieuczciwej
konkurencji w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji;
c)
naruszających dobra osobiste Sprzedawcy lub osoby
trzeciej;
d)
używając wulgaryzmów i innych słów powszechnie
uznawanych za obraźliwe;
e)
przygotowanych na zlecenie przez firmy świadczące usługi związane z
opiniami w internecie.
6.
Sprzedawca dokonuje weryfikacji opinii pod względem
zgodności z Regulaminem oraz, czy pochodzą od Klientów, którzy rzeczywiście
nabyli i używali Produktu, w szczególności poprzez:
a)
umożliwienie
wyrażenia opinii mailowo na indywidualną prośbę wysłaną przez Sprzedawcę;
b)
publikowania opinii
na profilu Sprzedawcy w mediach społecznościowych;
c)
na niektórych kartach
z opisami usług lub produktów.
7.
W ten sposób pozyskane opinie Sprzedawca umieszcza
na stronie Sklepu.
8.
W przypadku udzielenia opinii niespełniającej
wymagań przewidzianych w Regulaminie Sprzedawca może odmówić jej publikacji
9.
Reklamacja związane z publikowaniem i weryfikacją
opinii można składać na adres Sprzedawcy:
a)
pocztowy: QM System Agnieszka Krawczuk, ul.
Poziomkowa 16, 32-085 Giebułtów
b)
e-mail: kontakt@manufakturaporzadku.pl
10. Składając
reklamację podanie w opisie reklamacji jak najwięcej
informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności
rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości oraz danych kontaktowych, co ułatwi
i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu
poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność
reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
11. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
12. Administratorem
danych osobowych osób publikujących opinie jest Sprzedawca.
§16 POZASĄDOWE SPOSOBY
ROZPATRYWANIA SPORÓW I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ PRZEZ KONSUMENTA
1. Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku
z zawartymi umowami o dostarczenie Produktu na drodze postępowania
mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
2. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń.
3. Sprawa może być rozpatrywana przez sąd polubowny tylko po zakończeniu
postępowania reklamacyjnego i w przypadku, jeżeli obie strony sporu wyrażą na
to zgodę. W pozostałych wypadkach ewentualne spory zostają poddane sądom
właściwym zgodnie z postanowieniami przepisów Kodeksu postępowania cywilnego i
właściwością ogólną.
4. Oświadczenie Sprzedawcy o
zgodzie lub odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego
rozwiązywania sporów konsumenckich składane jest przez Sprzedawcę na papierze
lub innym trwałym nośniku w przypadku, gdy w następstwie złożonej przez
Konsumenta reklamacji spór nie został rozwiązany.
§17 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy Spokojne Momenty oraz świadczone
usługi wykonywane są w języku polskim i w oparciu o przepisy prawa polskiego.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych
przyczyn, tj. zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw – w
zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego
Regulaminu.
3. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu
obowiązującą w dacie zawarcia Umowy.
4. W przypadku, gdyby jakiekolwiek postanowienie niniejszego Regulaminu okazało
się niezgodne z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa i naruszające
interesy konsumentów, Sprzedawca deklaruje zastosowanie wskazanego
postanowienia.
5. Rozstrzyganie ewentualnych sporów pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest
konsumentem w rozumieniu art. 22(1) Kodeks cywilny, zostaje poddane sądom
właściwym zgodnie z właściwymi przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.
6. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie
powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
Polityka prywatności:
https://manufakturaporzadku.pl/polityka-prywatnosci/
Regulamin Sklepu Internetowego Spokojne Momenty:
https://manufakturaporzadku.pl/regulamin-sklepu/
Data ostatniej aktualizacji: 01.01.2023